Prima pagină > Romania > Ruleta rusească a învăţământului românesc

Ruleta rusească a învăţământului românesc

 

Rezultatele de anul acesta la examenul de bacalaureat aparent sunt mai bune decât cele de anul trecut dar, în realitate, sunt mai dezastruoase decât cele anterioare. Creşterea procentului de promovabilitate se datorează, pe de o parte, scăderii nivelului de cunoştinţe solicitate pentru rezolvarea subiectelor iar, pe de altă parte, pelagrei mitei care s-a încetăţenit sub diverse forme în sistemul românesc de învăţământ.

Dănuţ Dudu

 

Cazul de la Liceul Bolintineanu din Bucureşti nu este singular, ci este doar o reflexie a procedurilor aferente examenelor de bacalaureat care s-au încetăţenit de-a lungul a generaţii întregi de absolvenţi.

Cel care nu vrea să recunoască că permanent examenul de bacalaureat a fost însoţit de cotizaţii strânse pentru fondul de protocol al corpului profesoral (ce urma să asigure buna desfăşurare a examenului) este un fariseu.

Sub o formă sau alta, fiecare dintre noi am pus umărul la consolidarea unei tradiţii de care acum se face mare vâlvă. Gafele voite (sau nu) ale celor din Ministerul de Interne se dovedesc doar un joc de imagine care să justifice “vigilenţa” sistemului justiţiar şi încearcă să ascundă starea deplorabilă a învăţământului românesc.

Similară cu situaţia din sistemul de sănătate, învăţământul românesc se confruntă cuo criză acută de personal calificat, iar cei care îşi imaginează că toate catedrele existente sunt “acoperite” de cadre didactice cu pregătire adecvată sunt cel puţin naivi. Tinerii profesori au preferat să schimbe haina de profesor pe cea de emigrant, astfel încât corpul didactic este dominat ce cei care au depăşit vârsta la care mai pot părăsi sistemul sau să se adapteze noilor cerinţe. În plus, majoritatea dintre aceştia au pus bazele unui învăţământ paralel în care elevii sunt “invitaţi”, pentru a promova, să se înregimenteze în rândul celor care fac pregătire. În rest… Domnul cu mila!

Cei care nu se înregimentează sunt lăsaţi în voia soartei şi primesc “bonusuri” educaţionale sub formă de note de promovare (la limită) a fiecărei etape de învăţământ. Aşa s-a ajuns ca numărul notelor de “0” (zero) la examenul de bacalaureat să se multiplice an de an. Şi, din păcate, acestea se concentrează în zona liceelor cu profil industrial care ar trebui să pregătească forţa de muncă pentru economia românească.

Este adevărat că absolvenţii acestui sistem primesc, la finalul studiilor, un fel de certificat de calificare care atestă că sunt pregătiţi pentru a presta o profesie sau alta. Oare aşa să fie? Greu de crezut că în baza acestui certificat cineva îi va oferi o şansă unui astfel de absolvent pentru a-şi câştiga în mod cinstit pâinea. Şi uite aşa, învăţământul românesc pune umărul, în fiecare an, la creşterea ratei şomajului,adâncind şi mai mult problemele bugetare ale României.

Or, aici avem o dublă problemă: cea a şomajului tinerilor şi a fondului de pensii ce va trebui asigurat de cei care acum se află în pragul vieţii.

Din păcate, nici una dintre aceste probleme nu are soluţie atâta timp cât politicile sociale ale guvernanţilor nu fac nimic pentru a implementa un program coerent şi pe termen lung pentru a controla aceste probleme. A creşte vârsta de pensionare este un paleativ tragic care poate rezolva, temporar, una din probleme, cea a pensionarilor.

Din nefericire, atâta timp cât sistemul de învăţământ nu va fi racordat la necesităţile reale ale pieţei muncii, rata şomajului în rândul tinerilor va continua să crească iar, pe cale de consecinţă, problemele fondului de pensii se vor acutiza permanent.

Ajunşi în acest punct ar trebui subliniat că, în afara celor care au trecut la limită prin furcile caudine ale examenului de bacalaureat, se află şi vârfurile care au făcut cinste părinţilor şi profesorilor care i-au îndrumat. Numai că şi aici guvernanţii nu vor să vadă că nici unul dintre aceştia nu doresc să-şi continue studiile în România şi, implicit, dorinţa lor este să-şi facă o carieră oriunde în lume.

Concluzia nu este decât una singură: România nu are nevoie de inteligenţă acestora şi nici de forţa de muncă a colegilor lor aflaţi la polul opus al examenului de bacalaureat.

Făcându-se că nu pricep care este reala problemă a învăţământului românesc – incapacitatea acestuia de a oferi tinerilor posibilitatea să-şi construiască o carieră –guvernanţii joacă ruleta rusească cu inteligenţa cenuşie a României. Din păcate, până acum, învăţământul românesc a primit câte un glonţ în ceafă pentru fiecare aşa zisă reformă implementată de cei care s-au perindat pe la cârma Ministerului Educaţiei.

Dănuţ Dudu

Sursa: financiarul.ro

Anunțuri
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: