Omul care aduce moartea. Cutia neagră a avionului Germanwings scoate la iveală prăbuşirea intenţionată a aparatului

Omul care aduce moartea. Cutia neagră a avionului Germanwings scoate la iveală prăbuşirea intenţionată a aparatului

Copilotul avionului Airbus A320 al companiei Germanwings, dezintegrat în Alpii francezi, este suspectat că a prăbuşit intenţionat avionul. Andreas G. Lubitz, omul care a adus moartea nu doar pentru sine, din motive pe care încă nimeni nu le ştie, ci şi pentru alţi 149 de nevinovaţi, era un german în vârstă de 28 de ani, care nu avea o motivaţie teroristă cunoscută. El a început să lucreze la Germanwings în septembrie 2013, chiar după încheierea formării sale în cadrul centrului de pilotaj al grupului Lutfhansa la Bremen (nord). Avea la activ 630 de ore de zbor.

Tânărul era originar din localitatea Montabaur, din landul Renania-Palatinat (vest), unde locuia la părinţii lui, având de asemenea un apartament la Düsseldorf (vest), bază importantă pentru compania Germanwings şi destinaţia zborului care venea de la Barcelona, potrivit primarului oraşului, Gabriele Wieland, citată de DPA.

Neidentificat drept terorist

El “este de naţionalitate germană şi nu este identificat ca fiind terorist”, a indicat Brice Robin, procurorul francez însărcinat cu ancheta judiciară, în cadrul unei conferinţe de presă, joi, la Marignane, în sudul Franţei. “Jandarmeria franceză este în strânsă colaborare cu autorităţile judiciare şi poliţieneşti germane privind cercetările asupra mediului în care a trăit copilotul”, a adăugat el.
Andreas Lubitz era membru al unui club privat de aviaţie, LSC Westerwald, şi era amator de curse maraton, potrivit clasamentelor curselor la care a participat.

Identitatea celuilalt pilot al avionului A320, comandantul de bord, nu a fost oficial dezvăluită. El a lucrat pentru companiile germane Condor şi Lufthansa înainte de a ajunge la Germanwings în mai 2014.
Acesta cumulase peste 10 ani de experienţă în cadrul grupului Lufthansa şi peste 6.000 de ore de zbor, în cea mai mare parte pe aparate de tip Airbus. Potrivit cotidianului popular german Bild, numele lui era Patrick S. şi era tatăl a doi copii.

Oroarea

Înregistrările cutiei negre au scos la iveală oroarea. La începutul zborului, echipajul vorbea normal, dar la un moment dat pilotul a ieşit la toaletă. Se aude zgomotul unui scaun care este dat în spatel, apoi al uşii care se deschide şi apoi se închide. Din acel moment, până la prăbuşire, nu mai există niciun dialog, scriu Focus şi Paris Match, citând surse apropiate anchetei.

În momentul în care a rămas singur la cârma aparatului, copilotul iniţiind coborârea.

Pilotul a revenit, dar uşa nu i-a mai fost deschisă. Se aud bătăi în uşă insistente, dar şi respiraţia şi mişcările copilotului, în interior. Deci trăia, nu a păţit nimic în timpul în care pilotul s-a aflat la toaletă. Din cauza pierderii de altitudine, de la turnul de control au fost emise apeluri de urgenţă, dar nimeni nu a răspuns. În momentul în care avionul s-a apropiat de sol, alarmele s-au pornit, iar cineva a încercat să deschidă uşa cu forţa. Uşa este însă blindată şi nu poate fi deschisă decât cu acceptul persoanei aflate în interior. Ceea ce nu a fost cazul.

Şi-au rememorat viaţa pe repede-înainte

Au fost opt minute în care pasagerii vedeau cum pierde din altitudine avionul, dar abia spre final şi-au dat seama de dezastru. De moartea care se apropia. Adusă de un tânăr de 28 de ani. Înainte de prăbuşire, pe înregistratorul de voci se aud urlete. În tot acest timp, Andreas Lubitz nu a scos un cuvânt. Doar şi-a dus planul la bun (dacă mai poate fi folosit acest cuvânt!) sfârşit.

Potrivit FAZ şi N24, vecinii copilotului au declarat că acesta se afla sub consiliere pentru depresie şi “burnout”. O fostă colegă de liceu susţine că acesta i se destăinuia. Ea nu crede că a fost ceva plănuit. Dar situaţia creată, ca el să fie singur în cabină, l-a determinat să ia o decizie de moment, de a prăbuşi avionul. Locuinţa din Dusseldorf a copilotului ar fi fost deja percheziţionată, mai scrie presa germană.

Uşă blindată

De la atentatele din 11 Septembrie 2001, au fost luate numeroase măsuri de securitate. Principiul este cel al inviolabilităţii uşii cabinei piloţilor: concret, pentru a putea intra, trebuie ca pilotul la comandă, aflat în interior, să autorizeze deschiderea uşii. “Cabina este echipată cu o uşă blindată”, au confirmat purtători de cuvânt al Germanwings (filială a Lufthansa), compania proprietară a aparatului A320. “Există un sistem de videosupraveghere în faţa uşii, care permite identificarea, dinspre cabină, a celui care vrea să intre. Doar un pilot din interiorul cabinei poate debloca uşa”, au explicat aceştia.

Anunțuri

Un gând despre „Omul care aduce moartea. Cutia neagră a avionului Germanwings scoate la iveală prăbuşirea intenţionată a aparatului

  1. Este o tragedie făcută într-un fel de un om nu numai cu probleme grave de sănătate mentală dar și de un egoism cras. Am mai auzit prin media de tot felul de cazuri de sinucigasi care fie cu masina fie cu avionul, au nenorocit familii. Numai gândindu-ma la familiile victimelor imi pare nespus de rău de câtă durere a putut aduce, inclusiv părinților lui.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s