Cum poţi “întoarce” ceasul biologic, prin consumarea alimentelor ce pot întineri organismul!

Alimentaţia contribuie decisiv la starea de sănătate a organismului nostru, aceasta nu mai este demult o noutate.

Dr. Sara Gottfried, specialist în reglarea dezechilibrelor hormonale, a întocmit o listă a alimentelor ce ne pot întineri versus cele ce ne pot îmbtrâni organismul, pornind de la principiul că alimentaţia trebuie să se bazeze pe nutrienţi şi mai puţin pe …gust.

Iată această listă:

Alimente ce ne pot întineri!

Grăsimi bune, monosaturate

Alegeţi uleiuri naturale, sănătoase, precum şi alimente ce le conţin: ulei de cocos, seminţe de chia, seminţe de in, avocado, unturi vegetale (exclus margarina din comerţ).

Chiar şi ciocolata neagră este considerată a fi o sursă de grăsimi sănătoase.

Folosiţi uleiul de cocos pentru gătit, uleiul de măsline sau alt ulei vegetal, obţinut prin presare la rece, pentru salate.

Aceste uleiuri se transformă rapid în energie pentru creier şi organism, pentru că nu forţează ficatul să le proceseze.

Un “curcubeu” de alimente

Atunci când consumăm alimente ce detoxifică organismul, precum crucifere, fructe, seminţe sau nucifere, acţionăm direct asupra secvenţelor genetice.

Este indicat ca dieta să fie bazată pe vegetale, iar produsele de origine animaă să fie doar un “condiment”.

Alegeţi proteine şi “lactate” anti-inflamatoare, de origine vegetală.

CITEŞTE AICI DESPRE PLANTA CE POATE FI FOLOSITĂ ÎN LOC PIPER, SARE ŞI OŢET

Legumele şi fructele, consumate în stare crudă, contribuie la îmbunătăţirea tonusului pielii.

Specialiştii au descoperit că 600 grame de fructe şi legume, consumate zilnic, în stare crudă contribuie la o substanţială îmbunătăţire stării de sănătate la persoanele cu afecţiuni cronice sau degenerative, în numai şase săptămâni.

Astfel, atunci când mergeţi la piaţă, cumpăraţi mai multe fucte şi legume colorate.

Proteine anti-inflamatoare

Consumaţi la fiecare masă cel puţin 150 grame de proteine de origine vegetală.

Surse: linte, legume şi leguminoase, tofu, seminţe.

Vin roşu, organic

Un pahar de vin roşu, organic, de două, trei ori pe săptămână, este indicat pentru consum, mai ales pentru conţinutul de resveratrol.

Să nu uităm de hidratarea cu apă pură, biologic activă, compatibilă cu celula umană.

Alimente ce contribuie la îmbătrânirea organismului

Produse procesate sau concentrate

Efectele consumului: colestrol mărit, diabet, calculi renali şi biliari, cu toate consecinţele acestora.

Zahăr şi dulciuri procesate

Zahărul se poate “ascunde”  în ketchup sau dressing pentru salată, sosuri sau cereale preambalate.

Nu consumaţi sucuri sau lemonade preparate industrial.

Evitatţi consmul băuturilor alcoolice ce conâin zahăr.

Consumul de zahăr creează dependenţă, pentru că inhibă anumiţi centrii ai creierului, stimuland, în acelaşi timp, artificial, centrii plăcerii, recompensei şi satisfacţiei.

De asemenea, zahăul afectează hipotalamusul, partea creierului responsabilă de memorie şi echilibru emoţional.

Limitaţi chiar şi consumul aşa zişilor îndulcitori, al carbohidraţilor.

Îndulcitorii pot fi la fel de periculoşi, astfel zahărul de cocos şi de curmale au indicele glicemic 54, în timp ce siropul de orez brun are 25, iar ştevia aproximativ 0.5.

Alimente cu potenţial inflamator

Această categorie include toate produsele de origine animală, mai mult sau mai puţin procesate, cu o menţiune specială pentru mezeluri, cârnaţi şi lactate, cerealele procesate, în special cele cu conţinut de gluten.

Pe lângă efectul inflamator major, cel mai mare pericol îl constituie accentuarea senzatţiei de foame, cauzată de sărăcia în nutrienţi.

VEZI AICI CE ESTE TAPIOCA ŞI DE CE ESTE BINE SĂ O INCLUDEM ÎN DIETĂ                                                       

Dar ce este inflamaţia?

Este sistemul de răspuns al organismului pentru “urgenţe neprevăzute”.

Dacă organismul funcţionează normal, procesul inflamator se opreşte după 72 de ore, dar dacă îl agresăm pe termen lung, apar dezechilibre majore.

Legătura dintre carne şi estrogen este profundă, iar aceasta afectează în primul rând femeile.

Dacă renunţaţi la carne, nivelul de estrogen din organism va scădea până aproape de echilibru.

Fructe de mare sau peşte cu conţinut de mercur

În mod eronat, fructele de mare sau peştele oceanic sunt recomandate ca fiind sănătoase.

Mai mult de jumătate din populaţia globului nu deţine gena detoxifierii de mercur sau alte otrăvuri, iar intoxicaţia poate fi letală.

Consumaţi în schimb, dacă doriţi, peşte de captură, din ape dulci, curgătoare.

Uleiuri rafinate toxice

Acestea sunt procesate rpin distilare chimică, cu solvenţi sau sunt hidrogenate, ceea ce conduce la acumularea de grăsimi trans.

Cafeaua, tutunul şi alcoolul contribuie semnificativ la îmbătrânirea organismului.

Sursa : secretele.com

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s