18 miliarde $ – profitul adus de virusul AH1N1 industriei farmaceutice

Măştile, unele dintre produsele cele mai solicitate în această perioadă.

Deşi mortalitatea „gripei porcine” este încă mai mică decât în cazul gripei obişnuite (de tip A), panica creată în jurul acestei pandemii a sporit profiturile producătorilor de medicamente, dar şi de produse pentru igienă

Între cel puţin 7 şi până la 18 miliarde USD – în funcţie de câte victime va lăsa în urmă virusul AH1N1 şi de succesul campaniilor de imunizare în masă – vor câştiga corporaţiile din industria farmaceutică, anul acesta, de pe urma pandemiei de „gripă porcină”. Totalul a fost estimat de ziarul canadian The Globe and Mail, care a constatat că, măcar în acest domeniu, firmele au ieşit din recesiune.

Până acum, mortalitatea virusului AH1N1 s-a dovedit mai mică decât cea a gripei obişnuite (de tip A), iar sute de mii de oameni din 195 de state şi teritorii au supravieţuit infectării. Totuşi, Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) şi guvernele principalelor puteri economice ale lumii (SUA, Marea Britanie, Canada, Germania) insistă că vaccinarea este absolut necesară. Campanii de imunizări în masă, inclusiv a copiilor şi a femeilor gravide, ar fi necesare pentru a evita o repetare a mortalităţii înregistrate în timpul pandemiei de „gripă spaniolă” din 1918. Între 50 şi 100 milioane de oameni au murit atunci – un număr care niciodată nu va putea fi stabilit cu exactitate.

În aceste condiţii, companiile farmaceutice de-abia fac faţă cererii, iar întârzierea livrării dozelor contractate nu se petrece doar în România, ci şi în SUA. De pildă, doar în cazul unuia dintre producătorii de vaccinuri, GlaxoSmithKline (GSK), din Regatul Unit, comenzile au urcat de la 291 milioane de doze (în august), cu cel puţin încă 100 milioane, la sfârşitul lui octombrie.

Mai multă panică, profituri mai mari
Comenzile de vaccin din ultimele luni nu vor creşte decât cu patru miliarde dolari veniturile GSK, companie cu vânzări anuale de 50 miliarde USD, în timp ce profitul producătorului francez Sanofi-Avensis va creşte cu 11%, datorită comenzilor determinate de pandemie. Altă firmă britanică, AstraZeneca, a vândut Guvernului SUA vaccinuri în valoare de 152 milioane USD numai în penultimul trimestru al lui 2009.
Creşterea este spectaculoasă şi pentru alte firme, cu activitate conexă producţiei de medicamente. Vânzările de siropuri de tuse, medicamente pentru răceală şi produse de igienă au crescut cu 8% în farmaciile din SUA, graţie cumpărătorilor interesaţi să-şi adune „provizii”. Creşterea este de 19% în cazul substanţelor dezinfectante pentru mâini. Firma americană Clorox Co. şi-a văzut profiturile sporite cu 23% (până la 157 milioane USD), datorită creşterii cererii de înălbitori, şerveţele umede şi dezinfectanţi.
Datorită pandemiei, vânzările corporaţiei americane 3M (care produce 55.000 bunuri, de la adezivi la circuite electronice) au crescut în privinţa unuia dintre cele mai simple produse… măştile chirurgicale – a căror vânzare a sporit cu 40%. Din luna mai, liniile de producţie pentru astfel de măşti lucrează neîntrerupt şi vânzările au trecut de 100 milioane USD în cel de-al treilea trimestru.

Sursa :  fatanevazutaalumii.blogspot.com

Anunțuri
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: